En el Instituto Glaux, realizamos un trabajo interdisciplinario entre el departamento de Inglés, la asignatura Estrategias de Desarrollo Personal y el Taller de Orientación Vocacional para construir un espacio de pensamiento e intercambio que ayuda a las y los estudiantes a reflexionar acerca de sus futuras elecciones profesionales y laborales y a descubrir sus propias potencias. En ese marco, indagan opciones, investigan sus propios deseos y ponen en juego, en todo este proceso de autoconocimiento, sus intereses, habilidades, gustos y posibilidades. Las profesoras las y los orientamos para que realicen estas acciones exploratorias y les brindamos las herramientas técnicas (armado de CV, cartas de presentación y videocurriculum y ejercicio de entrevista laboral) para que logren alcanzar sus objetivos.

Getting ready for your future career

A very important tool that 5th year students should get before the end of their secondary school is how to prepare for their future work life: how to design their CVs, what to include when they are just school leavers without any work experience, how to describe their strengths and weaknesses and what questions to expect before having their first interview, be it for a job or a scholarship. They usually don’t know how to behave in this new environment and are not aware of the importance of body language. For this reason, we also got the advice of Verónica Cercone, a Human Resources expert in recruiting, who gave them a few tips and answered some common doubts.
We think it is crucial that teachers work together as a team and set an example: in this case the English teachers Cecilia and Natalia joined Claudia in both the subject “EDP” and the vocational workshop for this interdisciplinary project.